آرنت، هانا (1390)، توتالیتاریسم، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: ثالث، چاپ سوم.
احمدی، حمید (1390)، جامعهشناسی سیاسی جنبشهای اسلامی، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق.
انسار، پییر (1398)، ایدئولوژیها، کشمکش و قدرت، ترجمه: مجید شریف، تهران: قصیدهسرا، چاپ سوم.
بارت، رولان (1386)، اسطوره، امروز، ترجمه: شیریندخت دقیقیان، تهران: مرکز.
بشیریه، حسین (1386)، انقلاب و بسیج سیاسی، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، چاپ ششم.
بلقزیز، عبدالاله (1398)، دولت و نظام سیاسی در اندیشه متفکرین اسلامی معاصر، ترجمه: علیرضا سمیعی اصفهانی و محمدجواد خلیلی، تهران: نگاه معاصر.
تانسی، استیون. دی (1386)، مقدمات سیاست، ترجمه: هرمز همایونپور، تهران: نی، چاپ سوم.
تودُر، هنری (1382)، اسطوره سیاسی، ترجمه: سید محمد دامادی، تهران: امیرکبیر.
ثابت، علی (1393)، «کلام سیاسی و حیات سلولی تروریسم تکفیری»، آفاق امنیت، 7 (23): 131-97.
جنینگز، جرمی (1380)، «ژرژ سورل: اندیشهها درباره خشونت»، در نقد و بررسی آثار بزرگ سیاسی سده بیستم، ویراسته موری فوریست و موریس کینز ساپر ترجمه: عبدالرحمن عالم، تهران: انتشارات دانشکده حقوق وعلومسیاسی دانشگاه تهران.
دکمجیان، هرایر (1395)، اسلام در انقلاب: جنبشهای اسلامی در جهان عرب (بررسی پدیده بنیادگرایی اسلامی)، ترجمه: حمید احمدی، تهران: کیهان، چاپ هفتم.
روآ، اولیویه (1397)، جهل مقدس؛زمان دین بدون فرهنگ، ترجمه: عبدالله ناصری طاهری و سمیه سادات طباطبایی، تهران: مروارید.
زنگنه، پیمان؛ حمیدی، سمیه (1395)، «بازکاوی روانشناختی کنش گروههای سلفی- تکفیری: مطالعه موردی داعش»، فصلنامه پژوهشهای سیاسی جهان اسلام، 6 (3): 144-121.
سید، رضوان (1398)، اسلام سیاسی معاصر: در کشاکش هویت و تجدد، ترجمه: مجید مرادی رودپشتی، قم: انتشارات دانشگاه مفید.
شحاده، مروان (1395)، سیر گفتمان سلفیگری: جنبشهای جهادی- دوره 2007-1990 م، ترجمه: محمدکاظم جعفری، تهران: سروش.
صالحی، سیدجواد؛ مرادی نیاز، فاتح (1395)، «بنیادگرایی داعش- القاعده: تمایزهای ساختاری و ایدئولوژیکی»، دوفصلنامه علمی- پژوهشی جامعهشناسی سیاسی جهان اسلام، 4 (1): 110-85.
شایگان، داریوش (1373)، «ایدئولوژیکشدن سنت»، ترجمه: مهرداد مهربان، کیان، 4 (19): 19-10.
عبداللهی ضیاءالدینی، مهدی (1400)، «تبارشناسی تروریسم سلفی»، فصلنامه رهیافتهای سیاسی و بینالمللی، 12 (3): 175-203.
غفاری هشجین، زاهد؛ قدسی علیزاده، سیلاب (1393)، «مؤلفههای فرهنگ سیاسی جریان سلفی- تکفیری (مطالعه موردی: داعش)»، فصلنامه مطالعات سیاسی جهان اسلام، 3 (11): 111- 89.
فراتی، عبدالوهاب (1396)، «ایدئولوژی تکفیر؛ سرشت و راهبرد مواجهه با آن»، فصلنامه علوم سیاسی، 20 (77): 99-127.
فیرحی، داوود (1387)، «مفهوم جنگ و اخلاق نظامی در اسلام شیعی»، فصلنامه سیاست، 38 (1): 131-159.
فیرحی، داوود (1393)، «فقه تکفیر و تحولات آن در اندیشه معاصر»، پایگاه اطلاعرسانی مؤسسه فرهنگی فهیم، 12 مهر، قابل دسترسی در:
قطب، سید (1378)، نشانههای راه، ترجمه: محمود محمودی، تهران: نشر احسان.
مکنیر، برایان (1392)، مقدمهای بر ارتباطات سیاسی، ترجمه: مهدی کاظمی، تهران: انتشارات همشهری.
میراحمدی، منصور و احمد مهربان (1387)، «ایدئولوژی سید قطب و اسلام رادیکال»، پژوهشنامه علوم سیاسی، 4 (13): 175-212.
ناجی، ابوبکر (1397)، مدیریت توحش، ترجمه: محمدحسین باقی، تهران: سرایی.
نبوی، عبدالامیر؛ اعتضادالسلطنه، نوژن (1398)، «داعش و مدرنیسم ارتجاعی؛ بررسی اندیشه و عملکرد نسل جدید اسلامگرایی رادیکال»، فصلنامه پژوهشهای سیاسی جهان اسلام، 9 (2): 79-105.
نصری، قدیر (1395)، «صنعت خشونت»، مرکز پژوهشهای علمی و تحقیقات استراتژیک خاورمیانه، 13 تیر، قابل دسترسی در:
نصری، قدیر (1396)، «داعش و رجوع به مخازن فکری خشونت: چهار کتابی که مرجع اندیشههای تکفیر هستند»، دیپلماسی ایرانی، 6 شهریور، قابل دسترسی در:
نوذری، حسینعلی (1386)، نظریه انتقادی مکتب فرانکفورت در علوم اجتماعی و انسانی، تهران: آگه، چاپ دوم.
وینسنت، اندرو (1386)، ایدئولوژیهای مدرن سیاسی، ترجمه: مرتضی ثاقبفر، تهران: ققنوس، چاپ دوم.
یورگنزمیز، مارک (1399)، تروریسم در اندیشه یکتاپرستی، ترجمه: مجید موحد، تهران: تیسا.
Abdollahi Ziyaedini, M (2021), “The Genealogy of Salafi Terrorism”, Political and International Approaches, 12 (3): 175-203 (In Persian).
Ahmadi, H (2011). Political Sociology of Islamic Movements, Tehran: I.S.U. Press (In Persian).
Al-sayyid, R (2019). Contemporary Political Islam: Conflict Between Identity and Modernity, M. Moradi Roudposhti (Trans.), Qom: Mofid University Press (In Persian).
Al-Zarqawi, A (2014). “The Widespread Ignorance among the People”,Dabiq, No.2.
Ansar, P (2019). Ideologies: Conflicts and Power, M. Sharif (Trans.), Tehran: Ghasidehsara, 3rd edition (In Persian).
Arendt, H (2011). Totalitarianism, M. Salasi (Trans.), Tehran: Sales, 3rd edition (In Persian).
Barthes, R (2007). Myth, Today, SH. Daghighian (Trans.), Tehran: Markaz (In Persian).
Bashirieh, H (2007). Revolution and Political Mobilization, Tehran: University of Tehran Press, 6th edition (In Persian).
Belkeziz, A (2019). The State in Contemporary Islamic Thought: a Historical Survey of the Major Muslim Political Thinkers of the Modern Era, A. Samiee Esfahani & M. Khalili (Trans.), Tehran: Negah`e Moaaser (In Persian).
Borum, R (2004). Psychology of Terrorism, Tampa: University of South Florida.
Cavanaugh, W (2009). Myth of Religious Violence: Secular Ideology and the Roots of Modern Conflict,Oxford:Oxford University Press.
Dekmejian, H (2016). Islam in Revolution: Fundamentalism in the Arab World, H. Ahmadi (Trans.), Tehran: Keyhan, 7th edition (In Persian).
Forati, A (2017). “Takfir Ideology; Characteristics and the Ways of Dealing with it”, Political Science Quarterly, 20 (77), 99- 127 (In Persian)
Firahi, D (2008). “The Concept of War and Military Ethics in Shi’ite Islam”, Politics Quarterly, 38 (1), 131-159 (In Persian).
Herf, J (2003). Reactionary Modernism: Technology, Culture, and Politics in Weimar and the Third Reich, Cambridge University Press.
Jennings, J (2001). “Georges Sorel: Reflections on Violence”, in F. Forsyth & m. keens- Soper (Eds.), The Political Classics: Green to Dworkin, A. Alem (Trans.), Tehran: Faculty of Law & Political Science Press (In Persian).
Juergensmeyer, M (2020). Terror in the Mind of God: The Global Rise of Religious Violence, M. Monahed & M. aligo (Trans.), Tehran: Tisa (In Persian).
McNair, B (2013). An Introduction to Political Communication, M. Kazemi (Trans.), Tehran: Hamshahri Press (In Persian).
Mir-Ahmadi, M; Mehraban, A (2008). “Seid Qotb and Radical Islam”, Research Letters on Political Science, 13: 175-212 (In Persian).
Nabavi, A; Etezad-al-saltaneh, N (2109). “ISIS and Reactionary Modernism”, Quarterly Journal of Political Research in Islamic World, 9 (2): 79-105 (In Persian).
Naji, A (2018). Management of Savagery, M. Baghi (Trans.), Tehran: Saraee (In Persian).
Nasri, Gh (2016). “The Industry of Violence”, Available on:
Nozari, H (2007). The Critical Theory of Frankfurt School; in Human and Social Science, Tehran: Agah, 2nd edition (In Persian).
Qutb, S. (1998) Milestones, M. Mahmodi (Trans.), Tehran: Ehsan (In Persian).
Roa, O (2018), Holy Ignorance: When Religion and Culture Part Ways, A. Naseri & S. Tabatabaie (Trans.), Tehran: Morvarid (In Persian).
Sabet, A (2014). “Political Islamic Scholastic Theology and the Cellular Life of Takfiri Terrorism”, Scientific Journal of Security Horizons, 7 (23): 97-131 (In Persian).
Salehi, S. J & Moradi Niaz, F (2016). “Daesh- Al-Qaida Islamic Fundamentalism: Structural and Ideology Differentiation”, Political Sociology of Islamic World, 4 (1): 85- 110 (In Persian).
Shayegan, D (1994). “ldeologization of the Tradition”, M. Mehraban (Trans.), Kian, 4(19): 10-19 (In Persian).
Shihadeh, M (2016). The Developments of Discourse of Salafism, M. Jaefari (Trans.), Tehran: Sorosh (In Persian).
Stren, J; Berger, J (2015). ISIS: The State of Terror, New York: Ecco.
Tansy, S (2007). Politics: The Basics, H. Homayonpor (Trans.), Tehran: Ney, 3rd edition (In Persian).
Tudor, H (2003). Political Myth, M. Damadi (Trans.), Tehran: Amirkabir (In Persian).
Vincent, A (2007). Modern Political Ideologies, M. Sagheb-far (Trans.), Tehran: Ghoghnos (In Persian).
Zahed GHaffari, H. & GHodsi Alizadeh, S (2014). “Components of the Political Culture of the Takfiri Militant Groups (Case Study: ISIS)”, A Quarterly Journal of Political Studies of Islamic World, 3 (11): 89-111 (In Persian).
Zangeneh, P. & Hamidi, S (2016). “Psychological Re-examination of Takfiri-Salafi Groups”, Quarterly Journal of Political Research in Islamic World, 6 (3): 121-144 (In Persian).
Zizek, S (2015). “ISIS is Perverted Modernization”, A. Hashemi (Trans.), Available on: